Radyasyon ile gelen tehlike, tüm canlıların bundan etkilenip birbirleriyle savaşmaları ve ardından içecek bir damla su bile bulunmaması. Ancak bu ve bunun gibi durumlar, dünyanın yok olmaya yüz tutmasını işaret edebilirler. Normal şartlar altında, bu denli bir durum sadece oyunlarda ve filmlerde sonuna kadar işlense de, son zamanlarda dünya hakkında konuşulanlar ve eldeki veriler de büyük tehlikelerle karşı karşıya olduğumuzu simgeliyor, tabii elimizi çabuk tutmazsak. Küresel ısınma ve bunun akabinde kirletmeye devam ettiğimiz sürece artık soluyamayacağımız bir hava ile karşı karşıyayız. Şimdiden çeşitli kıyamet senaryoları da yazılmaya başlandı, ancak demin de söylediğimiz gibi, her şey aslında bizim elimizde ve düzeltmek için çabalaması gereken de yine bizleriz.
Yaşam savaşı
İşte Fallout da buna benzer bir senaryoyla karşımıza çıktı ve genel olarak radyasyon ve nükleer atıklardan sonra canlıların yaşamak zorunda kaldıkları hayatı konu alıyordu. İlk Fallout 1997 yılında aramıza katıldıktan sonra, oyuncular RPG türünün nimetlerinden sonuna kadar faydalanma şansına sahip oldular. Hikâyenin işlenişi ve buna paralel olarak karakterimizi geliştirip yeteneklerini kullanabilmemiz, o zamanın oyun dünyasında büyük yankı uyandırdı. Hemen ardından, 1 sene sonra Fallout 2'yi oynama şansına sahip olduk. İnsanlar, dünyanın kirliliğinden ve radyasyondan arınmak için, kendilerini yeraltındaki Vault'larına kapatmışlardır ve burada yaşam savaşlarını devam ettirmektedirler. Ancak, asıl kahramanımızın da yaşamakta olduğu 13 numaralı Vault'un su arıtma çipi bozulur ve yenisini bulmak için kendimizi kirli dünyanın kollarına atmak durumunda kalırız. Eğer zamanında bu çipi bulamazsak, susuzluktan ölme riskiyle karşı karşıya kalıyorduk.
İlkinden aşağı kalır yanı yoktu Fallout 2'nin ve yine içerdiği RPG öğeleri ve hikâyesiyle ilgi odağı olmuştu. Ancak, bu oyundan sonra derin bir sessizliğe gömüldü ve yaklaşık 3 sene boyunca Fallout'tan hiç ses çıkmadı. Daha sonra, Fallout Tactics: Brotherhood of Steel duyuruldu. Yalnız, bu yapımın diğer Fallout'lardan bir farkı vardı ve pek çok fanatiği de bundan bir bakıma rahatsızlık duydu. Brotherhood of Steel, taktiksel bir savaş üzerine kuruluydu ve taktiksel aksiyon türünü simgeliyordu. Yine de, evveliyatı düşünülmeden ele alındığı zaman başlı başına oldukça sağlam bir yapım olarak göze çarpıyordu.
Ondan sonra Fallout daha büyük bir sessizliğe gömüldü ve birkaç yıl haber alınamadı. Zaman zaman ortalıklarda Fallout 3'ün düşünüldüğü üzerine spekülasyonlar dolaşmaya başladı ancak ser verilip sır verilmedi. Bazı kaynaklar bunları ciddi biçimde doğrulamaya başladılar ve en sonunda Fallout 3'ün, Van Buren kod adıyla yapımının başladığı belirtildi. Bu sürece gelirken bazı değişik gelişmeler de yaşandı. Fallout'un ezeli yapımcısı olan, Interplay bünyesindeki Black Isle Studios kapandı ve daha sonra yapımı geliştirmek üzere Bethesda, sorumluluğu eline aldı.
Kusurlu bir yer
|